Nowa Ultegra 6800 charakteryzuje się 10% większą siłą hamowania niż jej poprzedniczka. Dzięki poprawionej ergonomii klamek zwiększona została siła hamowania z górnego chwytu, który także jest mocniejszy. Jedną z głównych przyczyn takiej poprawy jest zastosowanie symetrycznych piwotów w szczękach hamulców (BR-6800). Są one dodatkowe oparte na podwójnym łożyskowaniu, które redukuje drgania w sworzniach. W praktyce przekłada się to na lepszą modulację, także dzięki gładko pracującym linkom BC-R680.
Dostępna jest także aerodynamiczna wersja hamulców instalowana w systemie direct mount. Model ten pojawił się zarówno w nowej Ultegrze (BR-6810), jak i grupie 105 (BR-5710). Oprócz bezpośredniego montażu na widelcu i dolnym krańcu rury podsiodłowej szczęki i profil hamulców są bardziej spłaszczone, przez co opory aerodynamiczne zostaną zmniejszone. Wersja została również wzbogacona o możliwość regulacji siły naciągu sprężyny. Pozostałe aspekty technologiczne nie uległy zmianie w porównaniu do modelu (BR-6800).
Wersja z klockami R55C4 dedykowanymi do obręczy carbonowych
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.